Tuesday, July 13, 2010

在轉變中體會滿足

今天是結婚週年紀念,老婆豬特別要求,要到當日擺婚宴的酒家吃晚飯。

酒家在幾年前已轉手,主理廚師據聞也轉換了,只是大堂的佈置和格局沒有太大的轉變。

環顧四周的環境,回憶當日的情景,看著小豬B在我身邊整蠱做怪,教他說「happy anniversary」,他卻嘻笑著說什麼:「Happy wedding to you!」

8年裡,變了的,真的有很多。細味著這些轉變,心裡盪漾著滿足的感覺。

回到家裡,翻開婚禮場刊,重溫當年的一段真情告白:
「在我身邊有不少美好的女子,她們各有獨特的吸引之處。
而在眾多的女子之中,我揀選了你,用我最強烈的意志委身於你。
這是我在神面前一個自由而神聖的決定。我願意為你而死,更定意為你而生。
在以後的日子,我願以最大的勇氣愛護你,以最大的誠意去欣賞和包容你。
終一生,與你同心事奉同一位上帝。」

在轉變中有著安穩,是因為找著了當中不變的根據吧!

Labels: ,


Comments:
For whatever reason, I wake up in the middle of night (I am actually in Austin now). Probably I got woken up by the sirens of police cars passing by my apartment. I have not read your blog for a few months. Finally I have to catch up with your blog.

After reading this blog, I suddenly remember that my wedding anniversary is also coming up. You have saved my life!!!

Happy wedding anniversary!!!

We are getting old.
 
Happy anniversary Edward and Elsie!!!
 
這真的是深情告白! 養豬人結婚紀念快樂! ^_^
 
Anonymous (I guess you are Kevin),
So reading my blog is indeed a life-saving experience >.~ It will be your first wedding anniversary in Austin! Make it very special for Ceci la!!

Shirley部落格,
Thank you :)

material girl,
Thank you. S也有這些告白吧?!
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?