Saturday, September 20, 2008

又到這一天

[兩年前 今日]


孩子,過去的每一天,真的幾乎是每一天,我都會在你熟睡的時候,輕輕親你的額頭,然後悄悄在你耳邊說:「孩子,你不要長大得這麼快,好嗎?」
轉眼間,當我還在細味你初生時的啼哭聲,今天已是你兩歲生日

孩子,多少次,當我合上眼為你禱告時,都是同一句說話:「願你在順逆交錯的人生路途上,走出一條忠於上帝,屬於的己的道路。」
因為我明白到,不管多麼愛惜你,你的人生也不是爸媽的附屬品。

孩子,每一次,感到艱難、疲乏的時候,我都會想起你和你所屬的一代。
因為我領悟到,我和我這一代,終有謝幕的一天。
在此之前,要珍惜光陰,為你和你的一代,堆積美好的土壤。

Labels:


Comments:
那麼快便兩年了.時間真的不等人.
 
每一天活著更是恩典來的~
 
祝小豬B生日蒙恩~
 
小豬B好快就會變大豬B啦!祝快高長大!
 
Yes, today when you were holding Athan, I thought to myself that he is actually so big now and it must be heavy for you to hold him for so long.
I think it is a very contradicted feeling for parents to see their children growing day by day. Sometimes when I think of that I will have a thought of not having kids in the future..but well..I guess it's a learning too!

But I am so glad to see Athan being healthy and active all the time =) I like him!! And...I hope he can be more like his father in the future!
 
I love this post, seems like an easy post, but very touching somehow~~~
或許這都是為人父母才能領會到的愛與責任感吧!
祝小豬B生日快樂!!
 
小豬B,生日快樂!
 
祝福你们:幸福快乐!
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?