Friday, January 02, 2009

驚喜的地方

「什麼?你會滑雪的嗎?!」
不知怎麼,約朋友滑雪時,總會得到這樣的一個反應。就連今日在雪山上,眼見著我全副武裝,蓄勢待發的老婆豬,也忍不住疑惑地說:「仍然很難想像你這種人會滑雪...」

其實滑雪這門玩竟,早在我初到溫華時便有接觸。
話說當時我遇上了一位在香港中學時的同學。由於他是插班生,所以並不熟稔。只是他鄉遇故友,感覺特別親切。

那時他剛學會滑雪,便帶我上雪山見識見識,並將他對滑雪所有(小量)的技巧和經驗傾囊相授。就這樣,我糊里糊塗地踏上雪道,跌到人仰馬翻。只是當時見身邊有一班5歲左右的小朋友,在雪道上非但毫無懼色,而且如履平地,來去如風,心裡有點不甘,便立下要學會滑雪的宏願。

不過我還是反覆思量,朋友們對於我會滑雪為什麼會有這樣一致的反應。
我想,大概是因為在他們的眼中,我這種人... 實在有太多叫人驚喜的地方 :]

Labels: ,


Comments:
怎麼不是你的相片?!!
 
Haha...that's cool. I can't ski and can't snowboard...I can't play any sports...except for jogging...=P

Someday I will learn it...but it's an expensive sport for me..maybe when I earn more money, I can afford this exercise =)
 
like ur positive-thinking attitude =)
 
Anonymous,
因為老婆豬比較型嘛 ;)

Kit,
That's one of the reasons why I can do it very often ar :p

Joanna,
... I guess you are right. I am a pretty positive person I guess... You can cultivate this kind of attitude as well, it's free ^^
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?