Wednesday, January 09, 2008

What a wonderful world


"I hear babies cry...... I watch them grow
They'll learn much more..... than I'll never know
And I think to myself..... what a wonderful world..."

收音機傳來 Louis Armstrong 的 What a Wonderful World。而後座則傳來小豬B輕輕的笑聲。
從倒後鏡看見小豬B對著我微笑,彷彿在示意我留意歌詞。

過去兩個星期的休假,並不如我計劃中那麼寧靜和 productive,反而出了不少亂子。而這些亂子,主要都跟小豬B有關。
休假完畢,積壓下來的工作反而更多。
然而,在音樂和笑聲中,回望所發生一切出乎意外的事情和泡湯的計劃,我心裡沒有半點不甘。為著這些亂子所帶來意外的成長,心裡竟是充滿感恩。

下車時,我緊緊摟著小豬B,在他耳邊輕輕地唱著 "And I think to myself.... what a wonderful world;Yes I say to myself, what a wonderful world..."

Labels: ,


Comments:
Yes, I have to trust that God's plans are for good and not for evil. Today, Jubi has to see doctor again after her skin allergy got worst. Cyn was worried and so was I, but I have to pretend to be calm cuz both Jubi and Cyn are sick....Anyways, please pray for us as it's quite depressing to see 2 out of 3 people sick at home....
 
什麼?你休假?你有休假嗎????我為什麼感覺不到你有放假呢呢/?
 
我也好喜歡 Louis Armstrong...
有可愛的小豬 B 在身邊世界的確是更美妙啦! ^_^ 休假本來就是要陪小孩的, 工作沒做是好事!
 
John,
2/3 people sick at home... that could be quite stressful! Try to face all these difficulties with a thankful heart la.
Will remember you in prayer.

Kit,
我休假得比較低調... :p

Material Girl,
特別是這首 What a wonderful world,真是百聽不厭。而他演譯的表情也充滿情感。
其實何止休假,陪孩子基本上是每日必需要的環節,所以要學習去投入和享受。
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?