Thursday, February 15, 2007

高難度問題










老婆豬問小豬B:「你是不是最鍚媽媽?」
小豬B報以一個迷死人的微笑。
老婆豬心花怒放:「那就好了!!」(她大概是將小豬B的微笑解讀為「是,我最鍚媽媽!」)
但她突然又轉喜為憂:「不過,你日後有了老婆,就會最鍚老婆啦...」
一時間,小豬B應付不了這種「愛老婆多些還是愛媽媽多些」的高難度問題,我見狀馬上插嘴:「錫老婆是好事,我都會教他做個錫老婆的男人。」
老婆豬仍然憂心仲仲:「我都知... 那他以後就不是最錫我啦... 」
「你還有我嘛!」
聽了這句話,老婆豬忽然又轉憂為喜。

後來我悄悄的跟小豬B說:「媽媽是女孩子,有些女孩子就是喜歡問這種問題。你日後的女朋友、老婆,大概都會問類似的問題,你要識得答啊!」

Labels: ,


Comments:
睇完個post令我林起一條經典高難度問題:如果你女朋友和你媽媽同時掉落水但係距都唔識游水,你會救誰先?
 
Hello Edward, This is Vivian Kam.. I've been reading your blog for months, but didn't notice there is a place to leave message until today :p (stupid me!!) I just want to let you know that every entry you wrote is very "educational"!! Esp to husband... that's why I always ask Timothy to read it as a reference ...
Anyway, happy Chinese new year!!
P.S. your baby is so so lovely!!
Also, I have a blog too.. but it's nothing like yours, but if you're interested, you can see our updates there!! hope to see you and your family soon.
http://hk.myblog.yahoo.com/vivian-timothy
 
一條經典高難度問題:如果我和你媽媽同時掉落水但係距都唔識游水,你會救誰先?

actually i found the answer : I can swim by myself..haa..可以救阿媽先....

不知道我第日会唔会問同一條問題呢...
Actually I have a blog too....go take a look when u have time la~~ :)
http://hk.myblog.yahoo.com/growup-piggy
 
Amelia,
你有問過男朋這問題嗎?

Ka Ka,
好偉大的協議。
還好在現實生活上,女朋友同阿媽一齊掉落水的機會不太多,只要不同時帶她們遊船河就行了 ;)

Vivian and Timothy,
How are you doing?
So glad to see you here (so glad the you found out how to use the comment function)!
Educational...that's good. Tim, I hope I am not giving you too much troubles...
Sure, I will certainly visit your blog. If Tim were not treating you right, make sure you write it on the blog ;)
Happy Chinese New Year!

Jenny,
如果我有女,一定要教她游水,可為她日後的男朋友/老公省掉不少麻煩...
好哇,謝謝邀請,我得閒就會探下你 ^_^
 
Yan Yan the Pig Farmer:
Nope, i didn't ask b/c I know what he would answer ~ hahahahahahha~ and by the way, i can swim~
 
Amelia,
Laughing is a good strategy \ ^O^ /
 
哈哈哈~~~
*喷得满地都是过年饼干碎!
 
女人常問男人醬高難度問題,呵呵,天下女人都是一樣的哦!

好笑好笑!
 
女人真的很矛盾!以前忘了问,等以后有机会也一定要试一试!
 
女人,
你問過什麼呀?分享一下啦 ;D

男人,
你也不時接受這種挑戰吧?

杀人的蓝色鯨魚,
竟然提起你問問題的興趣...
希望你愛人順利過關啦...
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?