Thursday, February 21, 2008

意外

昨晚11時多,開會後回家途中,遇上了交通意外。
一輛從右邊的小路衝出來的汽車,重重地撞向我車頭右邊。我的車頓時失控,在路中心打轉。
而衝撞我的汽車則剷上行人路,直撞進小樹叢才停下。

車子停定後,我下車去了解另一位司機的狀況。
雖然是她沒有依照路牌指示,在 「Yield sign」 前停車,導致意外發生,但她顯得比我更氣憤,一下車就向我破口大罵。
見她氣勢如虹,我反而感到安心。我沒有跟她理論,只溫和地說:「不要緊,我只是想看看你的狀況,大家都沒有嚴重受傷就好了。」

看著重創的車頭,回想車子失控的一刻,感受著身體多處的扭傷,我心裡默默感恩。

Labels:


Comments:
你真是樂觀
佩服
對方真不講理
自己不遵守交通規則還惡人先告狀!
 
that was horrible accident....
thank God you're ok! and Athan was not in the car.
take some rest, and hope you will feel better soon.

Vivian K.
 
seems that the pig farm always have some "surprise" expenses especially related to hospital... we'll pray for the pig family, take care ar.
 
Hey Edward! Thank God that you are alright!

Take care!!

hm...I believe I don't live that far away from you, if there's anything you need a ride or another help, let me know!! ^^

-Mandy C.
 
Oh man!! Take care! Make sure you don't have any hidden whiplash or anything!
 
兇惡的女人真是恐怖...

好一招以柔制剛,要小心照顧自己身體。
 
不是吧!竟然有那么凶的女人?那你真的没事吧?还好吗?
 
I am glad that you are okay! You take care! And remember to see the physio if you needed okay? Will pray for you while I am on the other side of the Earth =)
 
Oh, what a shock. Thank God that you are just minor injured. You are such a gentleman coz you did not shout her back. I think the lady is just too frightened so she shouted at you back to release her complicated emotion. I will pray for your speedy recovery. Take care.
 
咁你身體沒有大礙吧?難得你仲可以咁鎮定,俾著我就一定會嚇呆!老婆猪有沒有嚇親呀?要安慰一下佢呀!
 
Edward,

Are you OK now? Thanks GOD it's a small car accident. How about your BB and elise? or only you inside the car?

You take care and GOD will take care the rest!

Crystal
 
人没事就好!
猪大哥的EQ高,让本夫人佩服!真的要好好向你学习!
没伤及旧患吧!
保重哦!
老婆猪没吓昏吧!
小心驶得万年船!
 
Thanks God you are ok !

人没事就好!没吓着小猪B就好了!

男人女人献上祝福!
 
沒事就好了.你真的大量.
 
小思語的媽咪 said...
唉,我們的廖傳道真是有點命苦。
好彩豬B不在車内。
check清楚有沒有腰酸背痛.
保重。
 
唔...如果是我...我一定氣炸了...
祈求天父的醫治繼續與養豬人一家同在 ^^
 
衷心多謝大家的關心和問候!
我的身體還好,只是要去物理治療。
車子就剛證實報銷了...

氣量嘛... 大家過獎了 ^^
只是覺得當場爭論完全沒有幫助,而我比較緊張生命的安危。

Once again, Thank You!!
 
吓? 架車"滔"咗呀??? 咁大劑? 望落張相又唔多似....
我老公話十足佢以前炒車的翻版. 勁無辜.
 
看了只能說, 養豬人真是脾氣好又善良的君子啊!
 
ICBC判誰錯呢?

我是凡夫俗子,但對錯對我來說十分緊要。
 
是對方 100% 錯啊。
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?